top of page

7 דרכים להתגרש ולהתרגש מחדש


חיי הנישואין שלכם הגיעו לקצם. אתם יכולים למלא כל חור בחלל, עם הזמן שהקדשתם לסיבות שהביאו אתכם למצב הזה (אלא אם אתם בני דור ה-Y, שאולי מקבל החלטה כזו מהר יותר...). סביר שלא רציתם מעולם להיכנס למועדון הזה, ואתם כעוסים ופגועים. אולי הבן זוג שלכם רצה בזה, ואתם לא. כל הניסיונות שלכם והתחינות שלכם, לא עזרו להשאיר אותם.

חלף זמן מה, ואתם רוצים להמשיך הלאה בחייכם. אנשים מציגים את זה, כאילו זה לקפוץ לסופר לקנות חלב. אבל את חושבת שהם טועים, בייחוד אם הכעס שלך הופך אותך למרירה. כלפי חוץ, החיים שלך נראים רגילים, אבל מבפנים אתה עדיין לבה מבעבעת.

גירושין הם שינוי דרמטי, ושבע הטכניקות הבאות - סיפור, הבנה, הכרה, טיפוח, הצלה, זיהוי, השלכת הישן - יעזרו לכם להתרחק מכל מה שמונע מכם להחלים, ולהתקדם לעבר חיים בריאים יותר.

  • סיפור חדש: סיפרתם את סיפור הגירושין שלכם כל כך הרבה פעמים, שגם אם יעירו אתכם באמצע הלילה תוכלו לחזור עליו, מילה במילה. אבל האם זהו הסיפור היחיד של הנישואין והגירושין שלכם? גם אם בן הזוג שלכם היה מניאק אנוכי, שניצל את האמון שלכן בו, לא תתאפשר צמיחה בלי מודעות עצמית. לא מדובר בנטילת אשמה, אלא בכנות ובהירות, שיאפשרו לכם לפתוח אפשרויות חדשות, לשינוי חיובי ויחסים זוגיים בריאים יותר.

  • הבנה: הבינו שהאקסית שלכם עשתה לכן טובה. תחשבו על זה: באמת רציתם לבזבז את חייכם נשואים למישהי שלא רצתה להיות נשואה לכם, או כבר לא אהבה אתכם? אלו חיים לא מספקים היו לכם כך?! להיות נשוי רק למען הנישואין זה לחיות לבד, וזו לא דרך לחיות באמת.

  • הכרה: הכירו בכך, שהחיים החדשים של האקס שלכם לא מושלמים. לכן, אל תהיו מתוסכלים, כאילו הם כן. בין אם היא/הוא בזוגיות חדשה, או עושים הרבה כסף, זה לא משנה. החיים שלכם כבר לא נסובים סביבו/ה.

  • טיפוח: יש לכם ילדים? טפחו אותם! ילדים, בכל גיל, זקוקים להליך גירושין בריא, ולכן הם זקוקים לכך, שתנהלו את ההליך בצורה השקטה והפחות מטלטלת שאפשר. קשה לכם ההתמודדות לאחר הגירושין? חשבו על ילדיכם ותנו להם דוגמה של כוח ועמידות בחיים החדשים שלכם.

  • הצילו את החלומות שלכם: כולם מבטיחים הבטחות בחיי הנישואין, אבל כשהן לא משתלבות עם התקוות והתכנונים העתידיים שלנו, הדברים משתבשים. האם ההבטחות שלכם השתלבו בחייכם, או עצרו אתכם? אולי עכשיו זה הזמן לחזור אל החלומות ולנסות להגשים אותם?

  • זהו מה אמתי מסביבכם, ומה לא. השכן הגרוש, שטיפס זה עתה על האוורסט? חברתכן לעבודה הגרושה, שבדיוק פרסמה ספר? זה נראה כל-כך... נכון. אולי קשה לראות את זה כעת, אבל אנשים שנראים מאושרים ממכם אחרי גירושין, לא שונים מכם. רגע, אתם לא באמת חושבים, שהם צלחו בקלילות וללא כאב את הליך הגירושין שלהם? אז זהו, שכנראה הם לא. הם רק קבלו החלטה בריאה, לא לאפשר לגירושין שלהם להפוך לנקודת המיקוד של חייהם, או למנוע מהם לנוע קדימה.

  • השליכו את הישן. החברה שחשבתן שתהיה אתכן בטוב וברע? נעלמה ברגע שמשבר הנישואין החריף. השכונה הזו, שעברת אליה רק כי בת הזוג רצתה? אתה חופשי עכשיו לעבור. אם יש דבר יפה בגירושין, זה שאתם מקבלים הזדמנות להעריך מחדש דברים ולבנות חדשים. לפעמים, כמו עם החברה שהתפוגגה, זה מאתגר מאוד. קחו את הזמן, כדי לראות מי נשאר אתכם, ומי לא. אלה שיישארו, שווים את הקשר בניכם, אבל זה הזמן להיפרד באהבה עצמית מכל מה שלא תורם לכם.


bottom of page